Waarom De Mol een succes is voor VIER

Waarom De Mol een succes is voor VIER

4 weken op rij keek ik uit naar maandagavond. Om 20u35 begint dan op VIER één van de betere programma’s die tegenwoordig op onze televisieschermen te zien is. Om 20u35 zit ik, net zoals duizenden andere Vlamingen, klaar voor De Mol. Een succesprogramma voor de programmamakers, Woestijnvis en VIER.

De eerste aflevering begon sterk met net geen 1 miljoen kijkers. Een ijzersterke start voor een programma op deze televsiezender. Natuurlijk zijn deze kijkcijfers naarmate het aantal afleveringen gedaald, maar toch blijven de kijkcijfers hoog. Maar mogen in 2016 enkel kijkcijfers bepalen of een televisieprogramma, zoals De Mol, succesvol is? In 2016 moeten we op andere manier kunnen nadenken over het bepalen van een succesformule voor een programma. VIER heeft de succesformule voor dit programma alvast beet en dat allemaal dankzij een goed uitgespeelde marketingcampagne. Want geef nu toe: het programma zou toch minder leuk zijn als je niet mee op zoek kon gaan naar De Mol? Tijd om eens een analyse te maken over hoe ik naar de marketingcampagne van De Mol kijk!